En entrades anteriors hem anat dibuixant el paisatge musical en què
vivim actualment en relació a la música clàssica. Moments que
podríem definir de difícils, de col·lapse i de profunda decepció
entre els músics que ens estimem el nostre ofici. Però també és
hora de deixar de veure-ho tot negre i començar a descriure i contar
allò que va naixent. Les grans institucions continuen a la seua,
fent el que feien, amb menys diners però esperant un futur que
s'assemble al passat. Allà ells! Han consumit quantitats ingents de
diners en concerts i representacions que han gaudit molts i molts
amics de forma gratuïta i uns altres ens hem hagut de rascar la
butxaca. Del futur d'aquestes institucions? No ho sabem, i en tot cas
els pertoca a ells debatre-ho i arromangar-se. Però al marge
d'aquests el món canvia, i des de l'obscuritat veiem espurnes
creixents. Probablement estiga començant una primavera inesperada.
En altres contrades ja s'hi constata el naixement d'un nou concepte
de relació música/públic, una relació directa, fluïda, sense
intermediaris econòmics i/o polítics que ens hagen de marcar què
tocar a uns i als altres què, quant i quan escoltar. Moviment que
alguns autors han denominat “indie classical music”. No és res
extraordinari, és el que s'està fent en sectors de la nostra
societat, mireu per exemple el fira autogestionada de Gandia, FIGA,
no ve a ser res més que això. A més, es canvia el format i el
concepte d'allò que anomenem concert. Comencen a esclatar les flors
d'aquesta incipient primavera, i com deia la cançó “cal que
neixin flors a cada instant”
Des de la Safor música, música, música i més música... poesia, poesia, poesia i més poesia... debat, idees, assaig i més debat, més idees i més assaig, ... però sempre amb música
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada